Dit zegt Simyo over zichzelf
Simyo is opgericht in 2005 als onderdeel van KPN. Bij Simyo regel je alles iedere maand zelf. De diensten worden alleen verkocht via internet, als klant kun je alles online beheren. Naast Nederland en Belgie is KPN met Simyo ook actief in Duitsland en Spanje.
Kernpunten
Goedkope abonnementen • Veel prijzen • KPN Netwerk
Dit zeggen anderen over Simyo
Simyo heeft enorm veel prijzen gewonnen. Ze zijn al jaren uitgeroepen als beste mobiele provider door de consumentenbond. Daarnaast is Simyo in 2016 erkent door meer dan 3 awards voor 'meest klantvriendelijkste telecombedrijf'. Bovendien wint Simyo ook regelmatig awards voor zijn goede website. Zo hebben de Simyo website en 'Mijn Simyo' de titels 'website van het jaar' en 'best web performance'.
Samenvattend: Simyo heeft enorm veel awards gewonnen en wordt dan ook door meerdere instanties gezien als zeer klantvriendelijke mobiele provider. Ondanks dat het een budgetprovider is, is Simyo echter niet de goedkoopste. Ook de internetsnelheid is echt niet vergelijkbaar met providers zoals KPN, T-Mobile en Vodafone.
De Simyo dekkingskaart (KPN)
Als mobiele provider heeft KPN van een landelijke dekking een speerpunt gemaakt. Inmiddels heeft het mobiele netwerk van KPN een bereik van 99,3 procent van de Nederlandse bevolking en het Nederlandse grondgebied en heeft daarmee de beste dekkingsgraad in Nederland. De dekkingskaart hieronder toont de situatie binnenshuis aan. De dekking is zeer hoog vergeleken met de andere netwerken: Vodafone 92%, T-Mobile 95% & Tele2 76%.
4G+ Netwerk
Het KPN netwerk zendt 4G uit op twee verschillende frequenties. De lage frequentie is vooral geschikt om door obstakels en muren heen te komen. De hoge frequentie zorgt dat ook bij veel drukte op de zendmast zoals bij events of in steden snel internet mogelijk blijft. Door de combinatie van deze hoge en lage frequenties is KPN in staat om snel en stabiele internet mogelijk te maken.